
Om arbetsgivaren - AB Skövdebostäder
Vi är Skövdes ledande hyresvärd. Vi tar ansvar och vi går före - både när det gäller miljö, sociala frågor och trygga bostadsområden. Det handlar också om att skapa prisvärda hem med god service och standard. Skövdebostäder utvecklar Skövde - till en ny nivå.
Skövdebostäder bygger, förvaltar och erbjuder hållbara, prisvärda bostäder för alla som vill leva i Skövde. Vi bidrar också till att stärka och utveckla de stadsdelar där våra hyresgäster bor. Vi är ett bolag i ständig utveckling och har också höga målsättningar kring kundnöjdhet, hållbarhet, produktion och underhåll. Våra drygt 120 medarbetare gör ett fantastiskt arbete varje dag för våra hyresgästers skull. Och våra hyresgäster tillhör de nöjdaste i Sverige.
Ett av bolagets viktigaste mål är att våra medarbetare är goda ambassadörer och vill rekommendera oss som arbetsgivare. Vi har ett eNPS på 38 (employee Net Promotor Score) och det är vi stolta över. Det är viktigt för oss att våra medarbetare trivs och mår bra på jobbet. Vi vill ha engagerade medarbetare som vill arbeta i en organisation som prioriterar att vara kundnära, omtänksamma, ambitiösa och långsiktiga. Dessa värderingar är vår kompass i vardagen.
Vi har tagit fram och sammanställt vårt erbjudande som arbetsgivare – EVP (Employer Value Proposition) som beskriver värdet vi skapar för våra medarbetare. Läs gärna mer på vår hemsida www.skovdebostader.se
Vi hoppas du vill bli en av oss!

Arbetsgivare AB Skövdebostäder
Region Västra Götalands län
Bransch Administration, ekonomi, juridik
Sista ansökningsdag 2023-04-23
Om arbetsgivaren - AB Skövdebostäder
Vi är Skövdes ledande hyresvärd. Vi tar ansvar och vi går före - både när det gäller miljö, sociala frågor och trygga bostadsområden. Det handlar också om att skapa prisvärda hem med god service och standard. Skövdebostäder utvecklar Skövde - till en ny nivå.
Skövdebostäder bygger, förvaltar och erbjuder hållbara, prisvärda bostäder för alla som vill leva i Skövde. Vi bidrar också till att stärka och utveckla de stadsdelar där våra hyresgäster bor. Vi är ett bolag i ständig utveckling och har också höga målsättningar kring kundnöjdhet, hållbarhet, produktion och underhåll. Våra drygt 120 medarbetare gör ett fantastiskt arbete varje dag för våra hyresgästers skull. Och våra hyresgäster tillhör de nöjdaste i Sverige.
Ett av bolagets viktigaste mål är att våra medarbetare är goda ambassadörer och vill rekommendera oss som arbetsgivare. Vi har ett eNPS på 38 (employee Net Promotor Score) och det är vi stolta över. Det är viktigt för oss att våra medarbetare trivs och mår bra på jobbet. Vi vill ha engagerade medarbetare som vill arbeta i en organisation som prioriterar att vara kundnära, omtänksamma, ambitiösa och långsiktiga. Dessa värderingar är vår kompass i vardagen.
Vi har tagit fram och sammanställt vårt erbjudande som arbetsgivare – EVP (Employer Value Proposition) som beskriver värdet vi skapar för våra medarbetare. Läs gärna mer på vår hemsida www.skovdebostader.se
Vi hoppas du vill bli en av oss!
Redovisningsekonom
Nu söker vi en redovisningsekonom med ansvar för företagets redovisning och rapportering. Tjänsten är en del av vår avdelning för ekonomi och hr och vänder sig till dig som brinner för redovisning. Du trivs med en bred redovisningsroll som inkluderar allt från löpande redovisning till årsredovisning.
Rollen som redovisningsekonom är ny och arbetsuppgifterna görs idag av vår controller. Vi behöver nu bli fler för att ta nästa steg i utvecklingen av vårt stöd till verksamheten och att utveckla uppföljningen av vår verksamhet. Som redovisningsekonom har du en bred roll inom området och fokuserar på den legala redovisningen och rapporteringen. Du kommer till stor del arbeta med löpande arbetsuppgifter men också i olika utvecklingsprojekt inom området. Du arbetar nära kollegorna inom avdelningen och vår styrka är att vi jobbar tillsammans för att lösa uppgifterna.
Arbetsuppgifter
Som redovisningsekonom består dina arbetsuppgifter i huvudsak av att:
- Upprätta och rapportera tertial- och årsbokslut
- Upprätta balansavstämningar, periodiseringar och avskrivningar
- Deklaration av inkomstskatt, moms, fastighets- och punktskatt
- Upprätta årsredovisning i enlighet med K3
- Likviditetsuppföljning
- Utveckla funktioner i programvara som används och eftersträva optimalt utnyttjande
- Driva och samordna förändrings- och effektiviseringsprocesser inom ansvarsområdet
- Omvärlds-, lag- och myndighetsbevaka inom det aktuella området.
- Ha kontakter med intressenter såsom leverantörer, myndigheter, revisorer och kommun
- Stödja organisationen med kompetens inom området
Utbildning, erfarenhet och personliga egenskaper
Vi söker dig som i första hand har en relevant akademisk- eller likvärdig utbildning inom redovisning. Du har erfarenhet av att arbeta i en liknande roll och gärna inom bygg- och fastighetsbranschen. Utbildning eller erfarenhet från momsfrågor inom fastighetsförvaltning är meriterande kompetenser.
Vi tror att du som söker tjänsten brinner för redovisning och kan arbeta strukturerat och noggrant. Du har en förmåga att motivera och engagera samt ett starkt driv att målinriktat vilja utveckla vårt ekonomiska arbete. Samtidigt som du trivs i samarbete med andra och förmår skapa goda relationer, kan du också arbeta självständigt. Du har en positiv attityd, är kommunikativ och har en god förmåga att uttrycka dig i tal och skrift.
Varaktighet och kontakt
Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid med tillträde omgående eller enligt överenskommelse och den regleras enligt Fastigos kollektivavtal, K-avtalet. Lön enligt överenskommelse.
Vill du veta mer kontaktar du Anna Ström, interim chef för ekonomi och hr på telefon 0500-50 52 22. Facklig företrädare för Vision Ann-Kristin Essgren nås på telefon 0500-47 74 99.
Ansökan
Vi vill ha din ansökan senast den 23 april 2023. Urval kan komma att göras löpande under ansökningstiden.
Vi undanber oss kontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av annonser i samband med denna rekrytering.
Krav
- Akademisk eller likvärdig utbildning inom redovisning.
- B-körkort
Meriterande
- Arbetslivserfarenhet av liknande roll inom bygg- och fastighetsbranschen.
- Utbildning och/eller erfarenhet från momsfrågor inom fastighetsförvaltning.