Ekonomiadministratör
Sista ansökningsdag har passerat

Om arbetsgivaren - Hallstaviks Schakt AB

Hallstaviks Schakt grundades 1967 och är idag ca 60 medarbetare som kännetecknas av lång yrkeserfarenhet inom olika tjänstegrenar. Våra engagerade och kunniga medarbetare bidrar starkt till att göra Hallstaviks Schakt till ett framgångsrikt företag. Vi har lång erfarenhet i ryggen, med en stabil ekonomi, stor och bred maskinpark samt ett brett kontaktnät. Inom vår koncern arbetar vi med stenkrossning, mark- & anläggningsentreprenader, reparationer & service, lyft med mobilkran & kranbil och lastbils- & trailertransporter. Vi tror på långvariga kundrelationer, har många återkommande kunder och är vana att hantera både stora och små totalentreprenader, liksom av punktinsatser och mindre omfattande projekt.

Hallstaviks Schakt AB logo

Arbetsgivare Hallstaviks Schakt AB

Region Stockholms län

Bransch Administration, ekonomi, juridik

Sista ansökningsdag 2024-12-19

Om arbetsgivaren - Hallstaviks Schakt AB

Hallstaviks Schakt grundades 1967 och är idag ca 60 medarbetare som kännetecknas av lång yrkeserfarenhet inom olika tjänstegrenar. Våra engagerade och kunniga medarbetare bidrar starkt till att göra Hallstaviks Schakt till ett framgångsrikt företag. Vi har lång erfarenhet i ryggen, med en stabil ekonomi, stor och bred maskinpark samt ett brett kontaktnät. Inom vår koncern arbetar vi med stenkrossning, mark- & anläggningsentreprenader, reparationer & service, lyft med mobilkran & kranbil och lastbils- & trailertransporter. Vi tror på långvariga kundrelationer, har många återkommande kunder och är vana att hantera både stora och små totalentreprenader, liksom av punktinsatser och mindre omfattande projekt.

Ekonomiadministratör, vikariat med möjlighet till förlängning

Är du nyfiken på entreprenadbranschen och trivs i en bred och serviceinriktad ekonomiroll? Då kanske det är dig vi söker till vårt team i Hallstavik! Du kommer till en platt organisation med högt i tak och utrymme för personlig utveckling. Varmt välkommen till oss på Hallstaviks Schakt! 

Om tjänsten 

Som ekonomiadministratör är du den som ser till att allt flyter som det ska på vårt kontor. En stor del av arbetet innefattar intern service och att stötta där behov finns. Rollen är bred och innefattar bla:

  • Fakturering och hantering av leverantörsfakturor
  • Enklare avstämningar
  • Ansvar för leverantörsavtal inom tex IT, telefoni och städ samt uppföljning av dessa.  
  • Ansvar för vår växel
  • Ansvara för våra sociala medier och att stötta i marknadsföringsärenden som tex reklamprodukter
  • Upprätta rutiner och policys för kontoret
  • Beställa kontorsmaterial
  • Arrangera företagsevent och sammankomster
  • Se till att våra lokaler är trivsamma och representativa
  • Övrig administration

Vårt erbjudande

Du kommer till en platt organisation med högt i tak. Vi har en god stämning på jobbet och gillar att hitta på roliga saker tillsammans. Därutöver erbjuder vi friskvårdsbidrag, kollektivavtal och företagshälsovård, vi har också ett eget gym som alla anställda får nyttja. 

Vem söker vi?

Vi söker dig med tidigare erfarenhet från en administrativ roll inom ekonomiområdet, där du har hanterat leverantörsfakturor och fakturering. Du kommunicerar obehindrat i både tal och skrift på svenska och engelska. Vidare är du en systemvan person och har grundläggande kunskaper i Officepaketet. Har du erfarenhet av omvänd moms är det meriterande.

För att lyckas i rollen behöver du ha ett sinne för struktur och ordning samt förmåga att kunna prioritera bland olika arbetsuppgifter. Dessutom är du prestigelös, hjälpsam och trivs med att arbeta både i team och självständigt. Vi kommer att lägga stor vikt vid personliga egenskaper i denna rekrytering och värderar engagemang, flexibilitet och intresse för vår verksamhet högt. 

Annat viktigt att veta

Tjänsten är ett vikariat på sex månader med möjlighet till förlängning. Tjänstgöringsgrad är 50%-100% enligt överenskommelse med arbetsgivaren. Du är placerad på vårt kontor i Hallstavik, tillträde så snart som möjligt enligt överenskommelse.

Vid frågor om tjänsten är du välkommen att ta kontakt med rekryteringskonsult Wilma Barthelsson på 070-466 16 69 eller Anna Nord på 073-981 64 14.

Vi behandlar ansökningar löpande och tjänsten kan komma att bli tillsatt innan sista ansökningsdag. Varmt välkommen med din ansökan redan idag! 

Krav

  • Tidigare erfarenhet från en administrativ ekonomiroll
  • Erfarenhet av fakturering och hantering av leverantörsfakturor
  • God svenska och engelska i tal och skrift
  • Systemvana och grundläggande kunskaper i Officepaketet

Meriterande

  • Erfarenhet av omvänd moms