
Om arbetsgivaren - Huurre Sweden AB
Huurre Sweden ägs sedan 2020 av Caverion Sverige. Tillsammans är vi den svenska marknadens största aktör inom kyla. Vi är inte bara specialister inom livsmedelskyla eller avancerad processkyla utan installerar och ger råd för klimatsmart kyla. Med våra tekniska lösningar och kunnande sänker vi våra kunders driftskostnader och bidrar till en hållbar framtid. Huurres primära kunder finns inom livsmedelsindustrin, grossister, återförsäljare, professionella kök och inom sjukvårdssektorn. Huurre har egen tillverkning av CO2 aggregat och styrsystem vilket ger oss många möjligheter på marknaden.

Arbetsgivare Huurre Sweden AB
Region Västmanlands län
Bransch Administration, ekonomi, juridik
Sista ansökningsdag 2021-01-10
Om arbetsgivaren - Huurre Sweden AB
Huurre Sweden ägs sedan 2020 av Caverion Sverige. Tillsammans är vi den svenska marknadens största aktör inom kyla. Vi är inte bara specialister inom livsmedelskyla eller avancerad processkyla utan installerar och ger råd för klimatsmart kyla. Med våra tekniska lösningar och kunnande sänker vi våra kunders driftskostnader och bidrar till en hållbar framtid. Huurres primära kunder finns inom livsmedelsindustrin, grossister, återförsäljare, professionella kök och inom sjukvårdssektorn. Huurre har egen tillverkning av CO2 aggregat och styrsystem vilket ger oss många möjligheter på marknaden.
Administratör, vikariat
Huurre Sweden AB söker administratör till huvudkontoret i Västerås!
I din roll som kundtjänstmedarbetare kommer du att ingå i en grupp på 4 personer som sitter i ett öppet kontorslandskap. Rollen innebär huvudsakligen att du jobbar med slutförda serviceorder, kontrollerar prissättning och inköpt material och gör order klar för fakturering till kund. Uppgifterna innebär mer fokus på administration men även hel del sedvanlig kundservicetelefoni. Tjänsten är ett vikariat för en föräldraledighet.
Tjänsten innebär huvudansvar för:
- Fakturering av slutförda servicejobb i region Öst (Stockholm, Uppsala). Man jobbar tätt ihop och har en god daglig dialog med serviceledningen lokalt på regionen.
- Godkännande av leverantörsfakturor som berör jobben ovan, både materialinköp och underentreprenörer.
- Skapande av myndighetspliktiga periodiska kontroller och div. annan administration som detta medför (kontroll av datum mm.).
- Vara en del av kundservice (1 dag/veckan enl. schema), dvs ta emot felanmälningar via telefon och mail, lägga upp order i systemet mm.
- Vara behjälplig med koordinering av tekniker vid ledighet/frånvaro inom kundservicegruppen
- Övriga administrativa uppgifter
Om dig
Vi söker dig med utbildning inom administration/service alt. erfarenhet av administrativt eller kundtjänstinriktat arbete samt koordinerande uppgifter. Krav för tjänsten är att du pratar och skriver både svenska och engelska flytande och har mycket god datorvana. Kunskap i affärssystem Microsoft Navision är meriterande.
Som person är det av stor vikt att du är kommunikativ, noggrann och har en känsla för struktur och organisation. Du har lätt för olika datorsystem. Du ska kunna anpassa ditt förhållningssätt efter olika kunder och individer och uppskatta en variation i både arbetsuppgifter och tempo. Du ska även vara professionell i ditt bemötande och kunna hålla många bollar i luften samtidigt.
Övrig information
Placeringsort: Västerås
Omfattning: Heltid, föräldravikariat t.o.m. 2021-09-15
Start: Omgående
Arbetstider: Kontorstider
Kollektivavtal: Tjänstemannaavtal (Installatörsföretagen - Unionen, Sv Ingenjörer, Ledarna)
Inkomna ansökningar utvärderas löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum. Välkommen med din ansökan!
Krav
- Utbildning inom administration/service alt. erfarenhet av administrativt/servicinriktat arbete
- God svenska i tal och skrift
- God engelska i tal och skrift
- Datorvana
Meriterande
- Kunskap i Microsoft Navision