Smartab rekryterar personal

Om arbetsgivaren - Smartab Hi-Tech Chemicals AB

SMARTAB grundades i Sverige 1993. Verksamheten består i att marknadsföra, sälja och distribuera bilvårdsprodukter och industrikemikalier för yrkesmässigt bruk. Vi fungerar som generalagent för det brittiska företaget Autosmart Ltd, som även utvecklar och tillverkar våra produkter. Autosmart är ett av världens ledande företag inom industrikemikalier för fordonsnäringen. SMARTAB har sedan starten 1993 stadigt ökat sina marknadsandelar och är numera marknadsledande inom vår näring i Sverige.

Smartab Hi-Tech Chemicals AB logo

Arbetsgivare Smartab Hi-Tech Chemicals AB

Region Uppsala län

Bransch Försäljning, inköp, marknadsföring, Transport

Sista ansökningsdag 2025-05-11

Om arbetsgivaren - Smartab Hi-Tech Chemicals AB

SMARTAB grundades i Sverige 1993. Verksamheten består i att marknadsföra, sälja och distribuera bilvårdsprodukter och industrikemikalier för yrkesmässigt bruk. Vi fungerar som generalagent för det brittiska företaget Autosmart Ltd, som även utvecklar och tillverkar våra produkter. Autosmart är ett av världens ledande företag inom industrikemikalier för fordonsnäringen. SMARTAB har sedan starten 1993 stadigt ökat sina marknadsandelar och är numera marknadsledande inom vår näring i Sverige.

Produktansvarig

Nu söker vi dig som är en kommunikativ relationsbyggare som vill ansvara för att Smartabs produktsortiment är relevant, efterfrågat och lönsamt. Hos oss får du en central roll med stor påverkansmöjlighet! 

För att lyckas i rollen ser vi att du har naturliga projektledaregenskaper och god administrativ förmåga.

Om tjänsten

Rollen som Produktansvarig är bred och innehåller både strategiska och operativa delar. Du kommer att hantera och uppdatera produktregister, prislistor, statistik och uppföljning av försäljning. Du tar hand om såväl introduktion och testning av nya produkter som utfasning av andra. Tillsammans med försäljning och marknad är du proaktiv och ser till att vi alltid har en relevant och efterfrågad produktportfölj. I din roll ingår även ansvar för vår fordonsflotta där du planerar inköp av nya fordon och ser över serviceavtal. Vi har totalt 29 lastbilar och 9 personbilar.

En stor del av tjänsten innebär leverantörskontakter och samarbeten kring t.ex. avtal, priser och service. När det gäller nya produkter och fordon är det du som väljer ut, förhandlar med och utvärderar leverantörerna så att de lever upp till våra krav och att det blir ett hållbart samarbete. Arbetet innebär även ett nära samarbete med vår ägare Autosmart i England gällande både produkt-sortiment och -utveckling och du fungerar som ett språkrör mot dem. Genom Autosmart har du möjlighet att vara en del i framtagandet av nya produkter.

Om dig

Du har flerårig erfarenhet av operativ produkthantering, inköp och förhandling och vi ser gärna att du även har erfarenhet av strategisk planering gällande produktsortiment. Du är en systemkunnig person som tidigare jobbat i affärssystem och har goda kunskaper i Office-paketet, framför allt Excel. Då vi arbetar nära Autosmart i England är mycket goda kunskaper i engelska, i såväl tal som skrift, ett krav, likaså mycket goda kunskaper i svenska. B-körkort är ett krav då besök hos våra leverantörer och säljare runtom i landet förekommer. 

Som person är du en relationsbyggare som kan skapa goda samarbeten med både leverantörer och kollegor. Du har en analytisk förmåga och pondus nog att kunna framföra dina idéer internt såväl som att kunna hantera förhandlingar med leverantörer. Rollen kräver också att du är självgående, handlingskraftig och kan driva och leda projekt, vilket vi gärna ser att du gjort tidigare. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.

Annat bra att veta 

Tjänsten är heltid med placering på vårt huvudkontor på Hållnäsgatan i Uppsala. Resor inom Sverige förekommer.

I denna rekrytering samarbetar vi med Jobbet.se och eventuella frågor besvaras av ansvarig rekryteringskonsult Anna Nord på 018-470 71 12 eller rekryteringskonsult Hanna Koponen på 018-470 71 08.

Skicka in din ansökan så snart som möjligt då rekryteringen sker löpande. Välkommen med din ansökan!

Krav

  • Flerårig erfarenhet av operativ produkthantering, inköp och förhandling
  • Systemkunnig och erfarenhet av affärssystem, Office-paketet och framförallt Excel
  • Mycket goda kunskaper i svenska och engelska, i såväl tal som skrift
  • B-körkort 

Meriterande

  • Erfarenhet av strategisk planering gällande produktsortiment