Platsannonsbild höger
Sista ansökningsdag har passerat

Om arbetsgivaren - Alma Assistans

Alma Assistans är det engagerade företaget som i samarbete med kunden skapar den personliga assistansen. Vi jobbar nära kunden och vet att goda relationer är nyckeln till en väl fungerande assistans. Vi är verksamma i hela Sverige med huvudkontor i Uppsala och lokalkontor i Jönköping och Stockholm.

Alma Assistans logo

Arbetsgivare Alma Assistans

Region Västra Götalands län

Bransch Administration, ekonomi, juridik, Hälso- och sjukvård, Socialt arbete

Sista ansökningsdag 2021-02-22

Om arbetsgivaren - Alma Assistans

Alma Assistans är det engagerade företaget som i samarbete med kunden skapar den personliga assistansen. Vi jobbar nära kunden och vet att goda relationer är nyckeln till en väl fungerande assistans. Vi är verksamma i hela Sverige med huvudkontor i Uppsala och lokalkontor i Jönköping och Stockholm.

Personal- och Kundansvarig inom personlig assistans till Göteborg

Vi är ett engagerat företag med helhetstänk som söker personal- och kundansvarig till vårt nya kontor i Göteborg.

Som personal- och kundansvarig hos oss får du möjlighet till ett självständigt arbete med mycket frihet under ansvar. Tillsammans med dina kunder och din personal formar du en individuellt anpassad och väl fungerande assistans. 

På Alma är det högt i tak och kollegorna finns alltid nära till hands om du behöver ett bollplank, eller stöd i någon fråga. På Göteborgskontoret delar du dessutom lokaler med vår samarbetspartner Friab Familjevård. Du kommer också att ha ett nära samarbete med vårt kontor i Jönköping. På Alma är vi vana att jobba i ett högt tempo med stort ansvar och vi har nära till skratt och glömmer aldrig bort att måna om varandra. 

Om dig 

Vi söker dig som har kunskap inom LSS och har minst ett par år av ledarerfarenhet eller i annan samordnande roll med personal-/ bemanningsansvar. Har du tidigare erfarenhet av personlig assistans så är det ett plus. B-körkort är ett krav eftersom du behöver kunna ta dig ut till våra kunder.

Som person är du självständig i ditt arbete och gillar att ta eget ansvar. Du har en god samarbetsförmåga och en stark känsla för service. För att lyckas i rollen är det även viktigt att du har ett lösningsfokuserat arbetssätt. 

Annat viktigt att veta

Kontoret är placerat på Sofierogatan.

Tjänsten är heltid tillsvidare med sex månaders provanställning. 

Urval sker löpande, så vänta inte med din ansökan.  

Sista ansökningsdag 22 feb 2021.

Tillträde enligt överenskommelse.

Har du frågor kring tjänsten är du välkommen att kontakta Heléne Karlsson, regionchef Syd på 036-16 06 26 eller på helene.karlsson@almaassistans.se

Välkommen till oss! 

Om vill läsa mer om Alma Assistans, besök gärna www.almaassistans.se. 

Krav

  • Kunskap inom LSS
  • Minst ett par års ledarerfarenhet eller av en samordnande roll med personal/-bemanningsansvar
  • B-körkort

Meriterande

  • Tidigare erfarenhet av personlig assistans