
Om arbetsgivaren - Alma Assistans
Alma Assistans är ett rikstäckande företag verksamma inom branschområdet personlig assistans. Alma har sedan starten 2010 successivt vuxit från ett litet företag till ett medelstort företag med drygt 700 personliga assistenter över hela Sverige. Vi strävar inte efter att bli störst utan bäst, bäst på att utföra assistans av god kvalitet. Vi vet att goda relationer med kunder och medarbetare är en förutsättning till en väl fungerande assistans.
Alma Assistans är en del av Friab-koncernen som med hög kompetens, stort engagemang och ett varmt bemötande arbetar för att skapa en positiv miljö med individen i fokus. Friab grundades år 2001 och består av flera specialiserade verksamheter som tillsammans utgör en organisation med stor bredd.
Arbetsgivare Alma Assistans
Region Västra Götalands län
Bransch Administration, ekonomi, juridik, Hälso- och sjukvård, Socialt arbete
Sista ansökningsdag 2021-02-22
Om arbetsgivaren - Alma Assistans
Alma Assistans är ett rikstäckande företag verksamma inom branschområdet personlig assistans. Alma har sedan starten 2010 successivt vuxit från ett litet företag till ett medelstort företag med drygt 700 personliga assistenter över hela Sverige. Vi strävar inte efter att bli störst utan bäst, bäst på att utföra assistans av god kvalitet. Vi vet att goda relationer med kunder och medarbetare är en förutsättning till en väl fungerande assistans.
Alma Assistans är en del av Friab-koncernen som med hög kompetens, stort engagemang och ett varmt bemötande arbetar för att skapa en positiv miljö med individen i fokus. Friab grundades år 2001 och består av flera specialiserade verksamheter som tillsammans utgör en organisation med stor bredd.
Personal- och Kundansvarig inom personlig assistans till Göteborg
Vi är ett engagerat företag med helhetstänk som söker personal- och kundansvarig till vårt nya kontor i Göteborg.
Som personal- och kundansvarig hos oss får du möjlighet till ett självständigt arbete med mycket frihet under ansvar. Tillsammans med dina kunder och din personal formar du en individuellt anpassad och väl fungerande assistans.
På Alma är det högt i tak och kollegorna finns alltid nära till hands om du behöver ett bollplank, eller stöd i någon fråga. På Göteborgskontoret delar du dessutom lokaler med vår samarbetspartner Friab Familjevård. Du kommer också att ha ett nära samarbete med vårt kontor i Jönköping. På Alma är vi vana att jobba i ett högt tempo med stort ansvar och vi har nära till skratt och glömmer aldrig bort att måna om varandra.
Om dig
Vi söker dig som har kunskap inom LSS och har minst ett par år av ledarerfarenhet eller i annan samordnande roll med personal-/ bemanningsansvar. Har du tidigare erfarenhet av personlig assistans så är det ett plus. B-körkort är ett krav eftersom du behöver kunna ta dig ut till våra kunder.
Som person är du självständig i ditt arbete och gillar att ta eget ansvar. Du har en god samarbetsförmåga och en stark känsla för service. För att lyckas i rollen är det även viktigt att du har ett lösningsfokuserat arbetssätt.
Annat viktigt att veta
Kontoret är placerat på Sofierogatan.
Tjänsten är heltid tillsvidare med sex månaders provanställning.
Urval sker löpande, så vänta inte med din ansökan.
Sista ansökningsdag 22 feb 2021.
Tillträde enligt överenskommelse.
Har du frågor kring tjänsten är du välkommen att kontakta Heléne Karlsson, regionchef Syd på 036-16 06 26 eller på helene.karlsson@almaassistans.se.
Välkommen till oss!
Om vill läsa mer om Alma Assistans, besök gärna www.almaassistans.se.
Krav
- Kunskap inom LSS
- Minst ett par års ledarerfarenhet eller av en samordnande roll med personal/-bemanningsansvar
- B-körkort
Meriterande
- Tidigare erfarenhet av personlig assistans