Sista ansökningsdag har passerat

Om arbetsgivaren - Steinbrenner & Nyberg

Steinbrenner & Nyberg är ett företag med anor från 1898, då företaget Ehlers Bageri startade. Ehlers Bageri är idag en del av Steinbrenner & Nyberg och är det äldsta bageriet i Göteborg. Verksamheten drivs och ägs idag av Urban Nyberg, Angela Steinbrenner & Håkan Steinbrenner. Såväl Urban som Angela är tidigare medlemmar i Sveriges Kocklandslag. Verksamheten bedriver idag egen produktion av allt från knäckebröd till praliner med betoning på nyttigheter och njutningar. Försäljningen sker genom 10 egna enheter men även till ledande hotell och restauranger.

Steinbrenner & Nyberg logo

Arbetsgivare Steinbrenner & Nyberg

Region Västra Götalands län

Bransch Administration, ekonomi, juridik

Sista ansökningsdag 2023-01-29

Om arbetsgivaren - Steinbrenner & Nyberg

Steinbrenner & Nyberg är ett företag med anor från 1898, då företaget Ehlers Bageri startade. Ehlers Bageri är idag en del av Steinbrenner & Nyberg och är det äldsta bageriet i Göteborg. Verksamheten drivs och ägs idag av Urban Nyberg, Angela Steinbrenner & Håkan Steinbrenner. Såväl Urban som Angela är tidigare medlemmar i Sveriges Kocklandslag. Verksamheten bedriver idag egen produktion av allt från knäckebröd till praliner med betoning på nyttigheter och njutningar. Försäljningen sker genom 10 egna enheter men även till ledande hotell och restauranger.

HR-ansvarig med del i försäljning

Vill du jobba i en rolig och händelserik miljö där ingen dag är den andra lik, i en verksamhet under ständig utveckling, då är detta tjänsten för dig. 

 

Tjänsten är deladtjänst enligt följande; 60 % HR-arbete under kontorstid på huvudkontoret i Mölndal. 40 % på rullande schema som säljare i butik.

 

I rollen som HR-ansvarig hos oss har du stora möjligheter att utvecklas och bredda din kompetens samtidigt som du genom ditt arbete bidrar till ökad hållbarhet och en bättre verksamhet. 

I arbetet ingår bland annat:

  • Löneadministration
  • Allmänt förekommande personaladministrativa arbetsuppgifter
  • Ansvar för hela rekryteringsprocessen
  • Stöd till företagets ansvariga i personalrelaterade ärenden
  • Upprätthålla god kunskap om kollektivavtal, arbetsrättsliga lagar och    förordningar
  • Optimering av schemaläggning

Som HR-ansvarig måste du ha full förståelse och inblick säljarnas arbete, samt vara införstådd med branschens variationer under året. Därför är 40 % av tjänsten schemalagd som säljare i butik. Steinbrenner & Nyberg strävar efter att ha en platt organisation där du blir en länk mellan kontor och butik. Allt för att ha en god inblick i medarbetarnas vardag samt vad kunderna efterfrågar.

 

Kvalifikationer 

Tjänsten kräver relevant utbildning eller likvärdig erfarenhet.

Du trivs i en roll med stort eget ansvar, är relationsbyggande, kommunikativ och tydlig. Du är inte rädd för att kavla upp ärmarna även i tider av förändring och du har förmåga att anpassa dig efter situationens nuläge. Du värderar relationer och samarbete högt och arbetar aktivt med att skapa en stämning präglad av öppenhet och acceptans. 

 

Steinbrenner & Nyberg är ett familjeföretag som drivs av att leverera kvalitativa produkter och utmärkt service, vilket hela organisationen bidrar till varje dag. För rätt person erbjuder vi en dynamisk och ansvarsfull roll i en rolig och händelserik miljö där ingen dag är den andra lik. Vi är en verksamhet i ständig utveckling och letar efter en person som vill utvecklas med oss. 

 

Tillträde snarast eller enligt överenskommelse.

Lön enligt överenskommelse.

I denna rekrytering tillämpar vi löpande urval. Varmt välkommen med din ansökan redan idag!

Krav

  • För tjänsten relevant utbildning och dokumenterad erfarenhet inom HR
  • Löneberedning 
  • Rekrytering

Meriterande

  • Erfarenhet från servicebransch
  • Kassavana