Platsannonsbild höger
Sista ansökningsdag har passerat

Om arbetsgivaren - Vätterhem

Vätterhem är ett av Smålands största bostadsbolag med över 88 % nöjda hyresgäster och en omsättning på ca 700 mkr. Vår vision är att utveckla framtidens stadsdelar och bidra till en hållbar samhällsutveckling i Jönköpings kommun. Hos Vätterhem har alla medarbetare möjligheter att påverka det egna arbetet och företaget som helhet. Vi har olika roller men samma värde för bolaget. Vår värdegrund LUTA innebär att vi prioriterar Långsiktighet, Utveckling, Trygghet och Ansvar i vårt arbete. År 2023 ska vi vara Sveriges ledande bostadsbolag med flest nöjda hyresgäster.

Vätterhem logo

Arbetsgivare Vätterhem

Region Jönköpings län

Bransch Administration, ekonomi, juridik, Försäljning, inköp, marknadsföring, Tekniskt arbete

Sista ansökningsdag 2021-05-23

Om arbetsgivaren - Vätterhem

Vätterhem är ett av Smålands största bostadsbolag med över 88 % nöjda hyresgäster och en omsättning på ca 700 mkr. Vår vision är att utveckla framtidens stadsdelar och bidra till en hållbar samhällsutveckling i Jönköpings kommun. Hos Vätterhem har alla medarbetare möjligheter att påverka det egna arbetet och företaget som helhet. Vi har olika roller men samma värde för bolaget. Vår värdegrund LUTA innebär att vi prioriterar Långsiktighet, Utveckling, Trygghet och Ansvar i vårt arbete. År 2023 ska vi vara Sveriges ledande bostadsbolag med flest nöjda hyresgäster.

Lokalutvecklare


Jonas.pngVi förbereder ett generationsskifte och söker därför ytterligare en lokalutvecklare, som tillsammans med Christer och Jonas ska ansvara för uthyrning och utveckling av Vätterhems stadsdelscentrum och affärslokaler.

Stort fokus i arbetet ligger på att matcha uthyrningsarbetet mot stadsdelarnas behov och önskemål om specifika verksamhetsinriktningar.  På Marknads- och Uthyrningsavdelningen är vi idag fjorton medarbetare – uthyrare, receptionister, marknadsförare och kommunikatörer.

Som lokalutvecklare hos oss ansvarar du för utvecklingen av ett eller flera av våra områden. Du jobbar med ett långsiktigt perspektiv där balansen mellan affärsmässighet och samhällsnytta är nyckeln. De huvudsakliga arbetsuppgifterna består av:

  • Vård och utveckling av befintliga kundrelationer
  • Projektansvar för lokalanpassningar
  • Hyressättning & kontraktsskrivning
  • Avtalsfrågor från kund och internt
  • Nykundsbearbetning

Kvalifikationer

För att lyckas i rollen är det ett krav att du har minst 5 års erfarenhet av arbete med affärslokaler och centrumutveckling samt några års förhandlingserfarenhet. Har du dessutom kunskaper i fastighetsekonomi och hyresjuridik ser vi det som meriterande.

Man kan ha olika bakgrund men vi tror att en högskoleutbildning med relevant inriktning alternativt förvaltarutbildning skulle kunna vara bra tillsammans men din arbetslivserfarenhet av affärslokaler och centrumutveckling.

Du behöver ha en god förmåga att kommunicera på svenska i tal och skrift med såväl kollegor som hyresgäster. Behärskar du även andra språk ser vi det som meriterande.

B-körkort är ett krav då du behöver kunna ta dig runt på våra områden.

Stor vikt kommer att läggas vid dina personliga egenskaper. 

Din person                                                               

Vi söker dig som har en hög administrativ förmåga, ett strukturerat och kundorienterat arbetssätt samt trivs med att ha många externa och interna kontakter. Du är en person som drivs av att skapa långsiktiga affärer och har förmågan att se vilken verksamhet som bidrar till stadsdelens attraktivitet.

Som person har du lätt för att anpassa dig till ändrade omständigheter och har förmågan att snabbt kunna ändra synsätt och förhållningssätt för att hitta bästa lösning. Du trivs med ansvar och strukturerar själv ditt angreppssätt och driver dina processer vidare.

Du är utåtriktad och duktig på att skapa och upprätthålla relationer. I dialogen med dina kunder jobbar du lösningsorienterat med ett långsiktigt perspektiv och har förståelse för hur bakgrund och kultur kan påverka dialogen.

Vårt erbjudande till dig

  • ett mångsidigt och fritt arbete där du själv har möjlighet att påverka din arbetsdag
  • en arbetsplats där vi ständigt ser till medarbetarnas utveckling och trivsel
  • internutbildning om det behövs, samt de verktyg du behöver för att du ska lyckas i ditt arbete

Det är viktigt för oss att våra medarbetare trivs. Därför är vi otroligt stolta över resultatet från senaste medarbetarundersökningen där mer än 90 % av våra medarbetare tycker att Vätterhem är en mycket bra arbetsplats. Vi vill såklart fortsätta att vara en attraktiv arbetsgivare och fortsätter därför utveckla våra satsningar på friskvård, kompetensutveckling och bra ledarskap. För oss är det viktigt att ha kul på jobbet!

Övrig information och ansökan 

Tjänsten avser en tillsvidaretanställning på heltid med start så snart som möjligt eller efter överenskommelse. För ytterligare information är du välkommen att kontakta: lokalutvecklare Christer Eidefjäll, 036-199453 alt. christer.eidefjall@vatterhem.se eller lokalutvecklare Jonas Ahlstedt, 036-199441 alt. jonas.ahlstedt@vatterhem.se.

Kollektivavtal finns med Vision. Fackliga frågor besvaras av Carl-Magnus Jonsson, 036-199 417

Vi hanterar urvalsprocessen löpande så skicka in din ansökan så snart som möjligt, dock senast 23 maj 2021.

Varmt välkommen med din ansökan!

Inför rekryteringsarbetet har Vätterhem tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanbeder oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.

Krav

  • Minst 5 års erfarenhet av arbete med affärslokaler och centrumutveckling
  • Några års förhandlingserfarenhet
  • B-körkort
  • God förmåga att kommunicera på svenska i tal och skrift

Meriterande

  • Kunskaper i fastighetsekonomi och hyresjuridik
  • Högskoleutbildning med relevant inriktning alternativt förvaltarutbildning
  • Kunskap i andra språk än svenska