inline-image

Om arbetsgivaren

Comet Consular Services är ledande i Norden inom visum- och legaliserings-branchen och vi jobbar dagligen med att öppna världen för våra kunder. Vi söker nu en kundtjänstmedarbetare och en operativmedarbetare som brinner för att ge service i världsklass och trivs i en administrativ roll. Välkommen till ett företag i framkant där du får jobba med internationella relationer på en arbetsplats med stor laganda!

company-image
Arbetsgivare Comet Consular Services AB
Region Stockholms län
Bransch Administration, ekonomi, juridik, Data/IT
Sista ansökningsdag 2018-10-12

Om arbetsgivaren

Comet Consular Services är ledande i Norden inom visum- och legaliserings-branchen och vi jobbar dagligen med att öppna världen för våra kunder. Vi söker nu en kundtjänstmedarbetare och en operativmedarbetare som brinner för att ge service i världsklass och trivs i en administrativ roll. Välkommen till ett företag i framkant där du får jobba med internationella relationer på en arbetsplats med stor laganda!

Kundtjänstmedarbetare och Operativ medarbetare

Comet Consular Services söker två tjänster på heltid med start omgående till huvudkontorkontoret vid Sveaplan/Wennergren center.


Arbetsuppgifter
 
Som kundtjänstmedarbetare på Comet Consular Services arbetar du med att ta emot inkommande samtal och e-mail samt hjälper kunder genom att svara på frågor, högt till lågt. Kundernas frågor omfattar allt från registrering och inskick av en visumansökan, hur lång tid det tar och vad det kostar, till fakturafrågor och regler kring resor mellan länder.

Du kommer till exempel att:
  • Svara på inkommande samtal och e-mail
  • Ta emot besök i receptionen
  • Ta emot inkommande bud
  • Hantera chatten
På den Operativa delen jobbar du med orderhantering från början till slut. Vid mottagande av nya ärenden är du ytterst ansvarig för att se till att all väsentlig dokumentation finns och är korrekt. Saknas något är det du som återkopplar till kunden. Det operativa teamet sköter sedan kontakten ut mot ambassaden, däribland ser till att inlämning och upphämtning sköts på bästa sätt.

Du kommer till exempel att:
  • Registrera och avregistrera ordrar i Comets affärssystem
  • Upprätthålla kontakt med kunder
  • Upprätthålla kontakt med ambassader

Båda tjänsterna passar dig som trivs och presterar bäst i en roll med högt tempo och där du får kombinera dina administrativa färdigheter med din förmåga att kommunicera och leverera service. Här får du vara Comets ansikte utåt och känna värdet av din prestation!

Om dig

Vi söker dig som har erfarenhet från arbete i kundtjänst eller med service. Utöver detta har du god datorvana och är strukturerad då du kommer administrera ärenden i Comet Consular Services affärsystem. Vidare ser vi att du har goda kunskaper i såväl svenska som engelska, både muntligt och skriftligt, då Comet Consular Services arbetar över landsgränserna och har engelska som koncernspråk. Som person brinner du för kundservice och möjligheten att göra varje kund till en "mer än nöjd kund". Du är driven och strukturerad och vi söker dig som vill tillföra till Comets laganda med härlig attityd och inspiration.

Krav

  • Goda kunskaper i svenska och engelska, både i tal och skrift. 
  • 1-2 års administrativ erfarenhet.
  • Erfarenhet av serviceyrken.

Meriterande

  • Systemvana och har arbetat med datorer och telefon som verktyg.
  • Meriterande om du behärskar ytterligare ett eller flera av de övriga nordiska språken.
  • B-körkort