Kundservice- och kampanjsamordnare SDR
Sista ansökningsdag har passerat

Om arbetsgivaren - Svensk Direktreklam

Svensk Direktreklam är Sveriges största privata direktreklamföretag och sysselsätter närmare 400 anställda på 34 franchiseföretag. 5000 deltidsanställda utdelare gör företaget till en av Sveriges största ungdomsarbetsgivare. Företaget har 45 års erfarenhet av direktreklam och distribuerar årligen över en miljard trycksaker till Sveriges konsumenter. Svensk Direktreklam är en del av danska mediekoncernen North Media A/S. För mer information www.sdr.se

Svensk Direktreklam logo

Arbetsgivare Svensk Direktreklam

Region Uppsala län

Bransch Administration, ekonomi, juridik, Försäljning, inköp, marknadsföring

Sista ansökningsdag 2024-08-25

Om arbetsgivaren - Svensk Direktreklam

Svensk Direktreklam är Sveriges största privata direktreklamföretag och sysselsätter närmare 400 anställda på 34 franchiseföretag. 5000 deltidsanställda utdelare gör företaget till en av Sveriges största ungdomsarbetsgivare. Företaget har 45 års erfarenhet av direktreklam och distribuerar årligen över en miljard trycksaker till Sveriges konsumenter. Svensk Direktreklam är en del av danska mediekoncernen North Media A/S. För mer information www.sdr.se

Kundservice- och kampanjsamordnare

Är du en lagspelare med god prioriteringsförmåga och erfarenhet av kundservice? Trivs du dessutom i en omväxlande roll med många kontaktytor? Då kan det vara dig vi söker till teamet på Produktionsledningen hos oss på Svensk Direktreklam. Här erbjuds du en utvecklande roll i ett tryggt och stabilt företag. Din personlighet, attityd och motivation är avgörande för att lyckas hos oss, allt övrigt lär du dig på plats. Ta chansen och var med på Svensk Direktreklams framtidsresa!

Svensk Direktreklam har 45 års erfarenhet av direktreklam och distribuerar årligen över en miljard trycksaker till Sveriges konsumenter. Till vår avdelning Produktionsledningen på vårt huvudkontor i Uppsala söker vi nu en kundservice- och kampanjsamordnare. 

Om rollen

I rollen har du tillsammans med dina kollegor på avdelningen ansvar för bokning och samordning av våra kunders kampanjer. I dina arbetsuppgifter ingår bland annat att upprätta och säkerställa tidplaner, hjälpa kunderna med att ta fram geografiska distributionsområden, boka kundens kampanjer, fakturera samt hantera reklamationer. Du har kontakt med kunderna och samordnar kampanjerna genom Teams, telefon och mail. Vidare har du även många kontaktytor internt och ett bra stöd av dina kollegor på avdelningen. 

På produktionsledningen kommer du att tillhöra ett stabilt och kompetent team på 9 kollegor som hjälper varandra. Självklart kommer vi se till att du får den introduktion och det stöd du behöver för att komma in i ditt arbete på bästa sätt. Du erbjuds ett roligt arbete där du får möjlighet att utvecklas. 

Vem är du?

Vi kommer lägga stor vikt vid personlig lämplighet men för att lyckas i rollen ser vi att du har en avslutad gymnasieutbildning och erfarenhet av kundservice. Du är en dator- och systemvan person samt kommunicerar obehindrat på svenska.

Som person är du driven, ansvarstagande och berikad med god planerings- och prioriteringsförmåga. Rollen innebär flertalet parallella processer samtidigt vilket gör att struktur och stresstålighet är viktiga egenskaper för att trivas i denna tjänst. Du driver ditt arbete framåt och är inte rädd för att ta egna initiativ. Att vara prestigelös, samverka och skapa goda relationer är naturligt för dig. Vidare har du förmåga att arbeta självständigt men inser samtidigt vikten av att arbeta i ett team och bidra till helheten. 

Annat viktigt att veta

Tjänsten är på heltid, tillsvidare med 6 månaders provanställning och tillträde enligt överenskommelse.

Tjänsten är förlagd dagtid.

Placering är på huvudkontoret i Uppsala med möjlighet att arbeta delvis på distans. 

I denna rekrytering samarbetar vi med Jobbet.se och vid frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta rekryteringskonsult Hanna Koponen på 073-5920393 eller hanna.koponen@jobbet.se.

Ansökningar behandlas löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag, varmt välkommen med din ansökan redan idag! 

Krav

  • Gymnasieutbildning
  • Erfarenhet av kundservice
  • God dator- och systemvana
  • Mycket goda kunskaper i svenska i både tal och skrift