Alma Assistans lediga jobb
Sista ansökningsdag har passerat

Om arbetsgivaren - Alma Assistans

Alma Assistans är ett rikstäckande företag verksamma inom branschområdet personlig assistans. Alma har sedan starten 2010 successivt vuxit från ett litet företag till ett medelstort företag med drygt 700 personliga assistenter över hela Sverige. Vi strävar inte efter att bli störst utan bäst, bäst på att utföra assistans av god kvalitet. Vi vet att goda relationer med kunder och medarbetare är en förutsättning till en väl fungerande assistans.

Alma Assistans är en del a Friab-koncernen som med hög kompetens, stort engagemang och ett varmt bemötande arbetar för att skapa en positiv miljö med individen i fokus. Friab grundades år 2001 och består av flera specialiserade verksamheter som tillsammans utgör en organisation med stor bredd.

Alma Assistans logo

Arbetsgivare Alma Assistans

Region Uppsala län

Bransch Chefer och verksamhetsledare, Hälso- och sjukvård

Sista ansökningsdag 2020-02-29

Om arbetsgivaren - Alma Assistans

Alma Assistans är ett rikstäckande företag verksamma inom branschområdet personlig assistans. Alma har sedan starten 2010 successivt vuxit från ett litet företag till ett medelstort företag med drygt 700 personliga assistenter över hela Sverige. Vi strävar inte efter att bli störst utan bäst, bäst på att utföra assistans av god kvalitet. Vi vet att goda relationer med kunder och medarbetare är en förutsättning till en väl fungerande assistans.

Alma Assistans är en del a Friab-koncernen som med hög kompetens, stort engagemang och ett varmt bemötande arbetar för att skapa en positiv miljö med individen i fokus. Friab grundades år 2001 och består av flera specialiserade verksamheter som tillsammans utgör en organisation med stor bredd.

Regionchef Assistans Mitt

Alma Assistans är ett rikstäckande företag verksamma inom branschområdet personlig assistans. Alma har sedan starten 2010 successivt vuxit från ett litet företag till ett medelstort företag med drygt 600 personliga assistenter över hela Sverige. Vi strävar inte efter att bli störst utan bäst, bäst på att utföra assistans av god kvalitet. Vi vet att goda relationer med kunder och medarbetare är en förutsättning till en väl fungerande assistans.

Efter tio verksamma år i branschområdet ser vi på Alma Assistans nu över vår organisation och i samband med det söker vi ytterligare en Regionchef.

Som regionchef hos oss är det du som ytterst ansvarar för verksamheten i ditt område vilket innefattar Stockholm och norrut. Du kommer att arbeta både på strategisk och operativ nivå. Din främsta arbetsuppgift är att coacha och leda våra duktiga kundansvariga och se till att de har förutsättningar att utföra sitt jobb på bästa sätt. Ditt ansvar är att arbeta för att Alma fortsätter att vara konkurrenskraftiga med nöjda kunder, en god personalpolitik och att företaget växer med en stabilitet genom omvärldsanalys, avstämningar med personalen och idéer till marknadsföring, hela tiden med kvalitetsarbetet högst upp på agendan. 

Du kommer främst att arbeta nära de kundansvariga i regionen men naturligtvis även samarbeta mycket med Regionchef Syd. Du får också stöd av företagets jurist när det gäller juridiken kring myndighets- och kundfrågor. Du rapporterar till företagets Vd och ingår i ledningsgruppen.

Om dig

Din bakgrund kan variera men vi söker dig som har minst fem års erfarenhet av ledarskap, gärna erfarenhet av att leda andra chefer. Du behöver ha någon slags erfarenhet från vårdsektorn. Har du erfarenhet från området personlig assistans är det naturligtvis meriterande likaså om myndighetskontakter ingått i tidigare yrkesroller.

Dina kunskaper i svenska språket är flytande och du måste kunna uttrycka dig väl i både tal som skrift. Du har god systemvana och kunskaper i Officepaketet.

Körkort är ett krav då du ansvarar för en större region där både personliga kundbesök och personalträffar är återkommande inslag i arbetet.

Som person är du trygg i din ledarroll och har mod att fatta beslut och ta svåra samtal. Det är viktigt att du är resultatorienterad och har den affärsmässighet som krävs för att utveckla Alma framåt. Du är en god kommunikatör och du tycker om att dela med dig av din kunskap. Som ledare är du prestigelös och relationsnära- du kommer leda och ansvara för vår kärnverksamhet som är hjärtat i organisationen. På Alma tycker vi om att ha roligt på jobbet, så självklart uppskattar vi att du även delar med dig av glädje och humor!

Vi erbjuder dig en spännande roll med stort mandat och handlingsutrymme i en organisation med gott rykte och nöjda kunder! Ett av våra uttalade mål är att personalen hos oss ska trivas och det märks genom goda förmåner, trevlig stämning och en väldigt låg personalomsättning.

Läs gärna mer om vår vision och våra mål här .

Bra att veta

Vid frågor om tjänsten kontakta Verksamhetsansvarig Linda Tomtlund på 018-600 180. 

Du är placerad på vårt huvudkontor i Uppsala.

Tjänsten är tillsvidare på heltid med sex månaders provanställning. Tillträde enligt överenskommelse.

Varmt välkommen med din ansökan!

Krav

  • Minst fem års erfarenhet av ledarskap 
  • Erfarenhet från vårdsektorn
  • Flytande kunskaper i svenska
  • Körkort
  • God systemvana

Meriterande

  • Erfarenhet från personlig assistans
  • Erfarenhet av myndighetskontakter