Platsannonsbild höger
Sista ansökningsdag har passerat

Om arbetsgivaren - Mediator

Mediator AB är ett fastighetsförvaltningsbolag som erbjuder ekonomisk förvaltning till främst bostadsrättsföreningar och samfällighetsföreningar. Företaget har varit verksamt sedan 1979 och har idag 20 anställda. Kontoret ligger i trevliga lokaler i centrala Uppsala.

Mediator logo

Arbetsgivare Mediator

Region Uppsala län

Bransch Administration, ekonomi, juridik

Sista ansökningsdag 2021-12-12

Om arbetsgivaren - Mediator

Mediator AB är ett fastighetsförvaltningsbolag som erbjuder ekonomisk förvaltning till främst bostadsrättsföreningar och samfällighetsföreningar. Företaget har varit verksamt sedan 1979 och har idag 20 anställda. Kontoret ligger i trevliga lokaler i centrala Uppsala.

Ekonomiassistent

Nu söker vi på Mediator en ekonomiassistent. Vi är ett härligt gäng medarbetare som trivs med att arbeta tillsammans! Kontoret ligger i trevliga lokaler i centrala Uppsala.

Om tjänsten

I rollen som ekonomiassistent kommer du att, tillsammans med en kollega, ansvara för leverantörsreskontran och tillhörande arbetsuppgifter. Du kommer således att arbeta med bland annat kontering, betalning och återrapportering av leverantörsfakturor, utlägg, fakturering och utbetalning av arvoden. Du kommer även att vara ansvarig för växel, ta emot besökare samt posthantering.

Du har många olika kontaktytor, framför allt per telefon och mejl, med kontinuerlig kontakt med styrelsemedlemmar och leverantörer.

I dagsläget förvaltar vi ca 250 föreningar.

Vem är du?

Du har minst ett par års tidigare erfarenhet som ekonomiassistent där service har ingått i ditt dagliga arbete. Du behärskar bokföring på grundläggande nivå. Har du grundläggande erfarenhet av lönehantering och/eller leverantörsreskontra ser vi det som meriterande. Vi tror att du har en gymnasieekonomiutbildning i grunden eller annan likvärdig utbildning/erfarenhet. Du talar och skriver svenska obehindrat och har god systemvana samt kunskaper i Officepaketet. Har du tidigare erfarenhet av arbete i Palette ser vi det som ett plus.

Som person är du noggrann och har en god förmåga att strukturera ditt arbete på ett bra sätt. Du är serviceinriktad och bekväm med att arbeta både självständigt och i team. Precis som vi ser du det som en självklarhet att hjälpa andra när det behövs och är prestigelös i ditt arbetssätt.

Annat viktigt att veta

Tjänsten är heltid tillsvidare med sex månaders provanställning. Tillträde omgående enligt överenskommelse.

Tjänsten är placerad i centrala Uppsala.

För eventuella frågor är du välkommen att kontakta ansvarig rekryteringskonsult Lina Haglund, 070-777 23 73.

Vi hanterar inkomna ansökningar löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag, skicka därför in din ansökan redan idag, dock senast den 12 december 2021. 

Varmt välkommen med din ansökan!

Krav

  • Minst ett par års tidigare erfarenhet som ekonomiassistent där service  har ingått i ditt dagliga arbete
  • Gymnasieekonomiutbildning eller annan likvärdig utbildning/erfarenhet
  • Grundläggande kunskaper i bokföring
  • Du talar och skriver svenska obehindrat
  • God systemvana samt kunskaper i Officepaketet

Meriterande

  • Tidigare erfarenhet av arbete i Palette
  • Grundläggande erfarenhet av lönehantering
  • Erfarenhet av leverantörsreskontra